Over ons

Scouting Charlois is een enthousiaste en actieve scoutinggroep in Rotterdam-Charlois. Op de grens van de wijken Waalhaven en Pendrecht ligt aan de Korperweg 6 ons schitterende terrein met een clubhuis. Elke zaterdag hebben we hier onze opkomsten voor jongens en meiden van 4 tot en met 24 jaar.

Zodra het weer het maar enigszins toelaat, zijn wij buiten te vinden. Met allerlei spelen en activiteiten op het terrein, in de omgeving, in de natuur of gewoon ergens in de buurt. In groepjes op pad, met leiding of zonder, of met de hele groep, afhankelijk van de leeftijd van de kinderen. Als het weer minder is, zijn we binnen bezig met het leren van Scouting-technieken of het behalen van insignes. En natuurlijk is er altijd wel tijd voor een spelletje tussendoor.

Scouting Charlois Rotterdam vindt het belangrijk, dat ieder kind met ons mee kan doen, ongeacht leeftijd, afkomst, geloof of uiterlijk. De speltakken worden geleid door deskundige en ervaren leiding.

Meedoen?

Scouting Charlois is erg leuk. Natuurlijk neem je dat niet zomaar aan. Je ziet pas echt wat scouting is, als je een tijdje meedraait. Als je interesse hebt, mag je vier keer gratis en vrijblijvend komen kijken. Daarna betaal je contributie en die is € 13,00 per maand. Hiervan worden de wekelijkse spelactiviteiten betaald. Voor kampen en andere grotere activiteiten wordt een aparte vergoeding gevraagd.

Informatie:

Wil je meer informatie over onze groep, of wil je komen meedoen of een keertje komen kijken? Neem dan even contact op met Jeroen Overbeeke, onze voorzitter. Dit kan via mail: info@scoutingcharlois.nl of via telefoon: 06-45747397.