Vrijwilligers

Scouting is een vrijwilligersorganisatie, dat betekent dat niemand enige vergoeding krijgt voor de activiteiten die hij voor onze Scoutinggroep doet. Het kost je tijd en energie, maar het levert je zoveel plezier op! Samen met de andere vrijwilligers organiseer je de programma's voor de opkomsten en kampen voor de jeugdleden en je ziet de kinderen genieten van de activiteiten die je samen met anderen bedenkt.

Zonder vrijwilligers is er geen Scouting en hebben de jeugdleden niet zo'n geweldige tijd! Vrijwilligers hebben we altijd nodig bij Scouting Charlois Rotterdam. Niet alleen de vrijwilligers die wekelijks voor de groep staan, maar ook achter de schermen is er genoeg te doen. Het clubhuis moet schoongehouden worden, er moeten reparaties gedaan worden aan clubhuis en materiaal en er is ook hulp nodig bij het organiseren van verschillende groepsactiviteiten, zoals de Open Dag.

Vrijwilliger worden?

Ben jij enthousiast, geef je goed leiding en vind je het leuk om kinderen en jongeren te begeleiden bij hun persoonlijke ontwikkeling? Of heb je misschien bestuurlijke kwaliteiten die je wilt inzetten? Dan is Scouting Charlois Rotterdam op zoek naar jou!

Leidinggevende bij één van de leeftijdsgroepen van Scouting Charlois Rotterdam

Als leidinggevende bij één van de leeftijdsgroepen (speltakken) zorg je, samen met de rest van het team en de teamleider, voor een te gek programma voor de kinderen of jongeren, waarbij meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. De meeste speltakken draaien één keer per week. Buiten deze 'opkomsten' bereid je als leidingteam het programma en de eventuele kampen voor.

Vrijwilliger binnen Scouting Charlois Rotterdam

Naast de leidinggevenden die in de Scoutinggroep zorgdragen voor het programma-aanbod voor de jeugdleden, zijn er tal van ondersteunende functies die belangrijk zijn voor een goed draaiende groep. Bij Scouting kun je besturen, maar je kunt ook een bijdrage leveren als onder andere materiaalmeester, gebouwbeheerder of verhuurder. Of je ondersteunt de groep bij het onderhoud aan clubhuis en terrein of bij het schoonmaken van het clubhuis. Als groepsbegeleider heb je veel contact met de leidingteams en als praktijkbegeleider zorg je ervoor dat iedere vrijwilliger zich binnen de groep kan ontwikkelen door middel van Scouting Academy. Kortom, er zijn heel veel verschillende en uitdagende functies! Je bent daarbij al een topvrijwilliger als je maar een paar uur van je vrije tijd aan Scouting kunt besteden.

Vind Scouting

Scouting is altijd in de buurt! Er zijn meer dan 1.000 Scoutinggroepen in Nederland en Scouting Charlois Rotterdam is er één van. Scouting Charlois Rotterdam zit aan de Korperweg 6 in Rotterdam-zuid

Scouting Nederland is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland. Al meer dan 100 jaar zorgt Scouting voor een leuke en spannende vrijetijdsbesteding. De vereniging biedt ieder kind een veilige en leerzame speelomgeving en biedt uitdagende activiteiten voor kinderen en jongeren. Om nog eens 100 jaar deze prachtige missie te kunnen vervullen, is steun en hulp noodzakelijk.

Dus wat denk je? Word jij ook lid? Stuur dan een berichtje naar ledenwerving@scoutingcharlois.nl en dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op.