Het uniform

De Scoutfit

Bij onze Scoutinggroep draagt iedereen een uniform, de Scoutfit geheten. Aan dit uniform kan je niet alleen zien, dat je lid van Scouting bent, maar ook bij welke leeftijdsgroep je zit. Iedere leeftijdsgroep heeft zijn eigen kleur bloes. Verder heeft iedereen een donkerblauwe spijkerbroek aan.

Als je lid wordt van onze groep, moet je zelf voor de bloes zorgen. De das en badges die op je uniform moeten, krijg je van de groep. Die worden betaald uit het inschrijfgeld.

Wat hoort waar op de Scoutfit?

Voorop het uniform zit het installatieteken van Scouting Nederland op de linkerborstzak en op de rechter borstzak zit het teken dat aangeeft bij welke speltak het jeugdlid zit. De badges die het lid krijgt, zoals regioteken en groepsnaambandje, zitten op de rechtermouw en alles wat hij of zij verdient, zoals insignes en activiteitenbadges zitten op de linkermouw.